448

بی‌سوادان بی‌بی‌سی چه می‌گویند؟

2 سال قبل

هم رسانی

   تصویری از سایت بی بی سی فارسی

بازی جدید بی‌بی‌سی در دفاع عمیق‌تر و تبلیغ بیشترش برای هم‌جنس‌بازی، یادداشتی است که در بخش "ناظران می‌گویند" و با عنوان"هم‌جنس‌گرایی در تاریخ اجتماعی مسلمانان"به قلم علی معموری نگاشته شده است.
بی‌بی‌سی فارسی نویسندهٔ این یادداشت سراسر دروغ و توهین را پژوهشگر مسائل اسلامی می‌خواند. در ابتدا باید از خود پرسید که پژوهشگر مسائل اسلامی کیست؟ همان سؤالی که بی‌بی‌سی هیچ‌گاه برایش پاسخ روشنی ندارد و فقط از این واژه‌ها برای صادق نشان دادن ادعاهای کذب خود استفاده می‌کند.
پاسخ این سؤال را قطعاً یک پژوهشگر مسائل اسلامی می‌داند، آن‌هم این است که منابع استنباط احکام اسلامی قرآن و حدیث و عقل و اجماع است و هیچ‌گاه بین فقهای اسلامی این منابع تغییر نکرده است. اما این فرد به‌ظاهر پژوهشگر در این یادداشت ادعا می‌کند که آنچه در قرآن برای زنا و مجازاتش آمده برای هم‌جنس‌بازی نیامده است و برای قوم لوط تنها عذاب نازل‌شده است و همین مسئله حاکی از تسامح اسلام نسبت به هم‌جنس‌بازی است که آن‌هم فقط در رابطه با هم‌جنس‌بازی مردان است. حال‌آنکه روایات مختلف و بسیاری در کتب احادیث ما مسلمانان وجود دارد که لواط و مساحقه را به‌شدت نکوهش کرده تا جایی که عرش الهی را به لرزه می‌اندازد.
قوانین فقهی هم متناسب با آیات و روایات و عقل و اجماع استنباط و در حکومت اسلامی اجرا می‌شود، همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین، قرآن و اهل‌بیت (ع) را دو راه نجات انسان‌ها برشمردند و تأکید فرمودند که به این دو چنگ زنید تا گمراه نشوید.
ضمن اینکه در فقه اسلامی برای عقل نیز جایگاهی ویژه قائلیم، تنها کافی است که به فطرت انسانی‌مان و چرخهٔ طبیعت مراجعه کنیم. آیا هم‌جنس‌بازی یک عمل انسانی و مطابق با چرخهٔ هستی است؟ آیا برای سلامتی انسان و نسل بشر و تولیدمثل و علاوه بر آن برای سلامت روحی و روانی انسان هیچ ضرری ندارد؟ آیا وقتی ازدواج بین زن و مرد را با لواط و مساحقه در یک ترازو قرار می‌دهیم، دو کفهٔ ترازو در یک راستا قرار می‌گیرد؟
در این یادداشت سعی شده که بانام بردن از شخصیت‌هایی تاریخی که احیاناً اشاره‌ای به هم‌جنس‌بازی کرده‌اند و هم‌چنین پرداختی ناقص به داستان قوم لوط بدون در نظر گرفتن روایات و پرداختن به برخی نثرهای ادبی عرب، سعی شده که موضع‌گیری اسلام نسبت به هم‌جنس‌بازی را یک موضع‌گیری پر تسامح جلوه دهند.
اما آنچه مخاطب بی‌بی‌سی از خود می‌پرسد این است: این شبکه به دنبال چیست؟ جاده‌ای که یک‌طرف آن اسلام و جوامع اسلامی است و طرف دیگر آن هم‌جنس‌بازی و بازی‌های غرب؛ به کجا ختم می‌شود؟ مخاطب در این جاده چطور هدایت می‌شود؟ نقشه‌ای که بی‌بی‌سی برای این جاده طراحی کرده چیست؟
از حادثهٔ اورلاندو شروع شد، نام شخصی به نام "عمرمتین" برده شد، پس‌ازآن او یک داعشی خوانده شد و کسی که قطعاً مسلمان است و یک تروریست داعشی.
کمی بعد با همسر سابق وی مصاحبه شد که ادعا می‌کرد این مسلمان تعادل روحی نداشته است. کمی بعد گفتند که او خودش عضو کلوپ هم‌جنس‌بازان بوده است، بعدتر مردی پیدا شد که ادعا کرد بیست بار با او هم‌بستر بوده و قبل از او هم با مردانی دیگر.
و حالا یادداشتی مفصل در سایت بی‌بی‌سی فارسی منتشر می‌شود که تقلا می‌کند به هر چیزی چنگ بزند تا ثابت کند که حتی پیشینهٔ مسلمانان پر از افرادی مانند "عمر متین" بوده است. پر از هم‌جنس‌بازانی که اتفاقاً زیاد هم در معرض مجازات نبوده‌اند و این تمایلات برای مسلمانان طبیعی بوده است.
دروغ‌هایی به این بزرگی را تنها افرادی می‌توانند باور کنند که کمترین اطلاعات را در مورد اسلام و ملزوماتش داشته باشند، اطلاعاتی که از منابع دست‌اول اسلامی بربیاید قطعاً با تمام این دروغ‌ها سر جنگ دارد و مخاطب را قانع می‌کند که این وصله‌های کثیف به اسلام و مسلمین نمی‌چسبد. مشاهده نظرات

هم رسانی

چگونه می‌توانید این مطلب را به دیگران برسانید؟

بالا

مهمترین خبرها

شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی به موضوع ممنوعیت ورود برخی اقلام به ایران و واکنش کشورمان به تحریم‌های جدید آمریکا پرداخته است.

8 ساعت قبل